انتقال وبسایت به هاست جدید

انتقال وبسایت به هاست جدید

طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
انتقال وبسایت به هاست جدید

نحوه انتقال وبسایت به هاست جدید

در صورتی که اقدام به تهیه‌ي هاست جدید کرده‌اید برای انتقال کامل وب سایت‌تان به هاست جدید به این نکات توجه فرمایید.

قبل از تهیه‌ي هاست جدید اطمینان حاصل کنید که هاست مورد نظرتان سرویس‌های لازم برای وب‌سایت‌تان را بدون مشکل پشتیبانی می‌کند و پیشنیازهای مورد نیاز برای راه اندازی سیستم مدیریت محتوا را در اختیارتان قرار میدهد. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • هاست لینوکس
  • کنترل پنل  cPanel یا Direct Admin
  • سیستم پشتیبان یا Backup چند لایه
  • امکانات کنترل و مدیریت  Email,Mysql,FTP,Park Domain,Addon Domain
  • پشتیبانی از ورژن های مختلف  PHP 5.4 - 5.5
  • فعال بودن امکاناتی مانند IonCube , Zend , ImageMagick , SOAP , CURL , PDO , Mod Rewrite , SQLite , MySQLi , openssl , GD2 , MSSQL PDO

 

مراحل انتقال وب‌سایت

در هاست فعلی از ایمیل‌هایتان بکاپ تهیه کنید. ایمیل‌های شما به هاست جدید منتقل نخواهد شد،‌ بنابراین در صورتی که ایمیل‌های مهمی در هاست فعلی خود دارید از طریق نرم‌افزارهای کلاینت ایمیل مانند Outlook آن‌ها را بر روی رایانه‌ي خود منتقل کنید. البته این امکان وجود دارد که کل فایلهای موجود در هاست فعلی به هاست جدید انتقال یابد. اما برای حصول اطمینان بیشتر حتما از ایمیل ها به صورت دستی بکاپ تهیه نمایید.

پس از اطمینان از در اختیار داشتن بکاپ کامل، از طریق پنل دامنه‌تان Name server دامنه‌ي خود را بر روی هاست جدید تنظیم نمایید. Name server مورد نیاز در مشخصات سرویس هاست شما درج شده است. (اگر دامنه‌تان را از ما تهیه کرده‌اید تغییر Name server به عهده ما خواهد بود.)

در ادامه اگر انتقال هاست به صورت Cpanel  به Cpanel  باشد، تمامی مراحل به صورت خودکار انجام خواهد گرفت اما اگر یکی از هاست ها در داخل ایران باشد، با توجه به اینکه هاستهای لینوکسی در ایران با کنترل پنل DirectAdmin  ارائه میشوند، پروسه انتقال با چالشهایی مواجه خواهد شد. بنابراین هاست جدید را بصورتی انتخاب نمایید تا کنترل پنل تغییر نکند. به عبارتی اگر هاست فعلی cpanel  است هاست جدید هم cpanel  باشد و اگر هاست فعلی DirectAdmin  است هاست جدید هم حتما  DirectAdmin  باشد تا مراحل انتقال به راحتی انجام شود.

روش تهیه‌ي بکاپ از فایل‌ها

در هاست‌های لینوکس علاوه بر روش بکاپ گیری دستی، روش Full Backup  هم بسیار رایج است. بکاپ‌گیری از کل فایل‌های سایت و دیتابیس به صورت یک‌جا از ویژگیهای Full Backup است. در این روش تمام فایلها و دیتابیس ها بصورت یکجا بکاپ گرفته میشود.

 

روش بکاپ‌گیری از ایمیل‌ها

از طریق نرم‌افزارهایی مانند Outlook یا Thunderbird به تک تک حساب‌های ایمیل‌تان متصل شوید و تمام ایمیل‌های موجود در حساب‌ها را بر روی رایانه‌ي خود دانلود نمایید.

 

 
 
 
 

تگها : انتقال سایت
نام
تلفن (محرمانه)
ایمیل (محرمانه)
امتیاز: بد خوب