راه اندازی باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان

امروزه یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان، باشگاه مشتریان است که برندهای معتبر در تلاش‌اند از این طریق ارتباط عاطفی و دوطرفه‌ای را با مشتریان خود ایجاد کنند.
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
راه اندازی باشگاه مشتریان

امروزه یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان، باشگاه مشتریان است که برندهای معتبر در تلاش‌اند از این طریق ارتباط عاطفی و دوطرفه‌ای را با مشتریان خود ایجاد کنند. یکی از سرویس‌های اصلی شرکت راهکار مهریاسان، طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان برای برندهای ایرانی است. مهریاسان در راستای راه اندازی باشگاه مشتریان، ابتدا بر اساس نیاز کسب‌وکارها اقدام به طراحی سناریو باشگاه مشتریان می کند و سپس بر اساس این سناریو، وب سایت یا اپلیکیشن باشگاه مشتریان را راه اندازی می کند.

مراحل و روند کار
  • آنالیز و نیازسنجی
  • تحلیل و طراحی سناریو امتیاز دهی
  • پیاده سازی ابزار های مورد نیاز باشگاه
  • ورود محتوای ازمایشی و تست سیستم
  • برنامه ریزی برای افتتاحیه و پروموشن ها
  • آموزش و تحویل نهایی
سناریو

هر باشگاه مشتریانی نیازمند داشتن سناریوی خاص است تا از طریق آن بتوان نوع کاربری باشگاه مشتریان را مشخص کرد. طراحی سناریو باشگاه مهم‌ترین گام در راه اندازی باشگاه مشتریان است؛ چون از طریق طراحی مناسب سناریو باشگاه مشتریان، می توان مزیت‌های باشگاه مشتریان را تعریف کرد و از طریق آن رابطه‌ای سودمند و دوطرفه ای را بین مشتریان و برند تعریف کرد. معمولاً در سناریو باشگاه مشتریان باید به مباحثی از قبیل نحوه گروه بندی مشتریان، ارتقای کاربران، چگونگی دریافت امتیازات، چگونگی خرج امتیازات، کمپین های باشگاه مشتریان و... اشاره شود. هلدینگ یاسان با تجربه چندین ساله در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان، سناریو هر کسب‌وکارهای را متناسب با ویژگی‌هایش طراحی می‌کند تا از این طریق وفاداری بین مشتریان و برند به خوبی افزایش پیدا کند.

باشگاه داری

در دهه اخیر برخی از سازمان‌های ایرانی باشگاه مشتریان طراحی و راه اندازی کرده‌اند. برخی از این باشگاه‌ها توانسته است رابطه‌ای اثربخشی را بین مشتریان و برند سازمان ایجاد کند اما تعداد بسیار زیادی از این باشگاه های مشتریان نتوانسته‌اند در طول عمر خود، رابطه اثر بخشی با مشتریان برقرار کنند؛ چون در ابتدای فعالیت باشگاه به خوبی عمل کرده‌ است اما با گذشت زمان در فعالیت‌های عمده باشگاه مشتریان تغییراتی ایجاد نشده و این موضوع عدم کارکرد باشگاه مشتریان را به همراه داشته است. هلدینگ یاسان با بهره‌گیری از به‌روزترین استراتژی‌های بازاریابی و مخصوصاً تحلیل درست اطلاعات مشتریان، همواره در تلاش است تا بهترین راه‌کارها را به صورت کاملاً تضمینی برای بهبود وضعیت باشگاه‌های مشتریان به کسب‌وکارها پیشنهاد کند.

توسعه‌پذیری

دیگر زمان آن گذشته است که باشگاه‌های مشتریان تنها یک نرم افزار باشند. در حال حاضر استفاده از ابزارهای وفاداری به عنوان یک راه‌کار در بهبود وضعیت سازمان به شمار می‌رود و سازمان‌های پیشرو در تلاش‌اند تا باشگاه مشتریانی راه اندازی کنند که انعطاف پذیر باشد. انعطاف‌پذیری باشگاه‌های مشتریان می‌تواند در توسعه‌پذیر آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشد و در آینده فعالیت‌های باشگاه مشتریان مثمر ثمر واقع شود. هلدینگ یاسان در طراحی و راه اندازی باشگاه‌های مشتریان همواره در تلاش است تا این ابزار را به صورتی طراحی کند که در صورت نیاز کسب‌وکارها بتوانند آن را به صورت داینامیک توسعه دهند.



نمونه کارها