اهمیت گرید در طراحی سایت

اهمیت گرید در طراحی سایت

اهمیت گرید در طراحی سایت و انواع مختلف گرید ها و کاربرد های آن در طراحی وب سایت
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
اهمیت گرید در طراحی سایت

نحوه ارائه دادن اطلاعات به کاربران یکی از مهم ترین مقوله های طراحی وب سایت می باشد. تمام تلاش طراحان سایت باید این باشد که کاربران به هدف اصلی خود دست پیدا کنند. هدف اصلی کاربران این است که در سریعترین زمان ممکن بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت پیدا کنند و اینکه ما کاری کنیم تا کاربران به این مهم دست پیدا کنند احساس رضایت فوق العاده ای را به کاربران هدیه می دهد. به همین دلیل است که ما در این زمینه انواع طراحی سایت را پیش رو داریم. در طراحی سایت باید ساختاری کامل و بی نقض وجود داشته باشد و دقیقا در این ساختار مشخص کنیم که چگونه اطلاعات مورد نیاز کاربر را تحویل دهیم.اهمیت گرید در طراحی سایت برای اینکه این کار را به بهترین شکل انجام دهیم باید از گرید ها استفاده کنیم. گرید ها حکم راهنما های جامعی را برای طراحان سایت دارند. در واقع گرید ها به طراحان سایت کمک می کند تا در مسیر خاص و مطمئنی از خلاقیت خود استفاده کنند تا یک طرح اصولی برای طراحي سایت خود انتخاب کنند. این مطلب مهم است که درک کنید که گرید برای طرح شما محدودیتی به وجود نمی آورد و ابزاری است که در طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا به هدف خود دست پیدا کنید. 

انواع گرید ها

1-    گرید نوشتاری : یکی از ساده ترین گرید ها در طراحی وبسایت، گرید نوشتاری می باشد. گرید نوشتاری از بلوک های متنی و با تعدادی تصاویر جا سازی شده تشکیل شده اند. این نوع گرید ها در مقالات و یا گذاشتن پست در بلاگ ها کاربرد دارند. این گرید ها تنها مختص متن نیستند و در کنار ستونشان از تصاویر نیز استفاده می شود. در صورتی که بخواهید در پروژه طراحی سایت خود از افکت های زیبا استفاده کنید، می توانید بر روی گرید ها حساب کنید و در سایت هایی که از اطلاعات منقطع استفاده شده از گرید های ستونی استفاده کنید. در این گرید از ستون های عمودی استفاده شده است که در سمت چپ آن می توانید از متون و تصاویر بهره لازم را ببرید. 
2-    گرید قسمتی : در طراحی وبسایت که نیاز به کنترل های زیادی دارید باید از گرید قسمتی استفاده کنید. قسمت جالب در این گرید این می باشد که شما می توانید در طراحی وب سایت خود از دسته بندی های افقی و عمودی جهت ساختاربندی قالب خود استفاده کنید. برای درک نمونه های کاربردی این گرید ها می توان به گالری تصاویر اشاره کرد.
3-    گرید سلسه مراتبی : در این گرید تمام انواع عناصر را می توانیم در قالبی بصری قرار دهیم و اینکه وسعت ردیف ها و ستون ها در این گرید متفاوت می باشد. کاربرد اصلی این گرید این است که از طریق آن می توانید ارتباطی نزدیک بین محتواهای متفاوت ایجاد کنید.


تگها : طراحی سایت , آموزش طراحی سایت , طراحي وب سایت