جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت چیست

جاوا اسکریپت چیست?مزایا و معایب این زبان برنامه نویسی چیست
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
جاوا اسکریپت چیست

جاوااسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی شی گراء و سمت کاربر (client side) می باشد که امروزه در طراحی سایت بسیار کاربرد دارد. ساختار زبان جاوا اسکریپت شباهت بسیار زیادی به سی پلاس پلاس (++c) و جاوا دارد ولی بسیاری به اشتباه فکر می کنند که جاوا اسکریپت در واقع همان زبان برنامه نویسی جاوا است. البته قابل ذکر است که این شباهت به دلیل یادگیری آسان این زبان می باشد و هیچ شباهتی در ساختار بین این دو زبان وجود ندارد.جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت هم به صورت ساخت یافته و هم شی گراء قابل استفاده می باشد. در این زبان اشیاء با اضافه شدن خصوصیات و یا به اصطلاح متد ها به تمامی اشیاء خالی شکل می گیرند. به همین دلیل می باشد که کاربرد اصلی جاوا اسکریپت در صفحات اینترنتی و وب سایت ها می باشد زیرا با استفاده از جاوا اسکریپت به راحتی می توان به اشیاء داخل اچ تی ام ال، جهت تغییر در آن دست یافت. 

تاریخچه جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت در شرکت نت اسکیپ طراحی شد و بعدها به نام livescript تغییر نام داد اما در نهایت به دلیل پشتیبانی از جاوا در مرورگر نت اسکیپ نام آن به جاوا اسکریپت تغییر پیدا کرد. اولین نسخه این زبان در سال 1995 عرضه شد و امروزه به یکی از زبان های برنامه نویسی پر طرفدار در عرصه وب تبدیل شده است. در ابتدا برنامه نویسان حرفه ای علاقه ای به استفاده از این زبان نداشتند و این زبان را متعلق به برنامه نویسان آماتور می دانستد اما بعد از ظهور ای جکس این زبان مورد توجه همگان قرار گرفت و بسیاری را وادار به استفاده کرد.

مزایای جاوا اسکریپت :

تمامی زبان های برنامه نویسی دارای معایب و مزایای مختص به خود می باشند اما مزایای جاوا اسکریپت نسبت به معایب آن وزنه سنگین تری است. تعدادی از این مزایا عبارتند از :
1-  جاوا اسکریپت در همه مرور گرها قابل خوانده شدن  می باشد.
2-  با جاوا اسکریپت می توانید به کد های اچ تی ام ال خود قابلیت برنامه نویسی دهید.
3-  بزرگترین کمک برای داینامیک کردن صفحات اچ تی ام ال شما توسط جاوا اسکریپت صورت می گیرد.
4-  با جاوا اسکریپت می توانید مرور گر کاربر را کنترل کنید.
5-  با جاوا اسکریپت می توانید کوکی بسازید واز آن به راحتی استفاده کنید.

معایب جاوا اسکریپت :

1-    عیب یابی کدها بسیار دشوار است.
2-    کند بودن سرعت آن به دلیل کامپایل نشدن کدها
3-    عدم نمایش پیام در برخی از خطاها


تگها : طراحی سایت , طراحی وب , طراحي وب سايت , طراحی سایت داینامیک , آموزش طراحی سایت , طراحي سایت , طراحی وبسایت , طراحي وب سایت , جاوا اسکریپت
نام
تلفن (محرمانه)
ایمیل (محرمانه)
امتیاز: بد خوب