مباحث بهینه سازی - SEO

مباحث بهینه سازی - SEO

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟مهم ترین اجزای سئو برای دریافت بازدید کننده بیشتر
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
مباحث بهینه سازی - SEO

سر فصل های مطالب آموزش سئو به شرح زیر می باشد که در ادامه هر یک به تفضیل بیان می شود.

1.تحقیقات روی کلمات کلیدی (keyword research)

کلمات کلیدی
با استفاده از امکانات google adwords می توان کلمات مهمی که در زمینه کاری مرتبط  search  بالایی دارند را انتخاب کنیم و از آن برای بهینه سازی سایت استفاده نماییم البته شایان ذکر است به این نکته توجه شود که کلمات کلیدی باید مناسب و هوشمندانه انتخاب گردد و بتوان رنکینگ سایت را با آن بالا نگه داشت. از عوامل مهم در انتخاب کلمات کلیدی می توان به موارد زیر توجه کرد.
1.میزان search
2.ارتباط با متن
3.میزان رقابتی بودن کلمات
4.تجاری بودن کلمات
5.اگر کلمات انگلیسی مورد نیاز بود از ترکیبات فارسی – انگلیسی استفاده شود.  

Keywod ,description, url.2

بهینه سازی تجارت الکترونیک
با استفاده از این امکانات -Keywod ,description, url- می توان متن و یا عکس را بهینه کرد.  قسمت های مختلف cms مهریاسان دارای تب اختیارات است که می توان در آن از امکان درج دسکریپشن و کلمات کلیدی مناسب و یا url مرتبط استفاده کرد . url: آدرس مجازی است بعد از دامین  می توان از کلماتی استفاده کرد که هم از نظر کاربر مناسب باشد وهم از نظر بهیه سازی مناسب باشد.  
Description: جمله کوتاه و با معنایی است که معرف خدمات و با محصولات و... باشد و از کلمات کلیدی تشکیل می شود و گذاشتن نقطه  درانتهای آن  واجب است.
Keywod : کلمات کلیدی مهم ترین ترکیبات که در زمینه کاری شرکت می تواند استفاده شود و مناسب است که تا3 یا 4 کلمه باشد.

3.ساختن landing page

landing page

یکی دیگر از مواردی که می توان در بهینه سازی مورد استفاده قرار گیرد این است که برای هر یک از کلمات کلیدی صفحه جداگانه در نظر گرفت تا در search متفاوت بتوان بازده بیشتری داشته باشد.

4-بهینه سازی تصاویر  alt , name , size , title

بهینه سازی تصاویر

برای بهینه سازی تصاویر باید به موارد زیر توجه کرد
اندازه و سایز عکس: باید قبل از آپلود کردن عکس سایز آن متناسب باشد واندازه آن را در ادیتور cms  تغییر  ندهید.
جمله جایگزین : می توان برای بهیه سازی عکس ها از متن جایگزین استفاده کرد تا مواقعی که متن نیز search شود عکس هم نشان داده شود/ هرچه وضوح عکس بیشتر باشد search  بالاتری دارد.
 url:برای عکس ها می توان از url استفاده کرد و بعد از دامین نام مناسبی برای عکس انتخاب کرد همچنین موقع آپلود کردن عکس اگر از عکس هایی که نام متناسب با عکس دارند استفاده شود در بهینه سازی آن مناسب تر است.

title : برای تصاویر تایتل مناسبی بنویسید که هم توضیح مناسبی در مورد تصویر باشد هم شامل کلمات کلیدی باشد. 

5.اهمیت به روز رسانی سایت

به روز رسانی سایت
به روز رسانی مطالب و مقالات و همچنین اخبار سایت می توان در مسائل بهینه سازی موثر باشد . اگر مقالات واخبار مرتبط با زمینه کاری باشد می تواند متن کلمات مرتبط را به صفحه مورد نظر لینک دهیم.همچنین به روز بودن مطالب و عکس و اخبار باعث بازدید بیشتر سایت و رنگینگ بالا تر می گردد.

6.تبادل لینک با سایت های مفید وپربازدید

تبادل لینک

می توان با سایت های پربازید که رنکینگ بالایی دارند تبادل لینک کرد واین امر می تواند یک طرفه به یک طرفه /یک طرفه به چند طرفه / چند طرفه به چند طرفه باشد . می توان برای تبادل لینک شرایط به خصوصی اتخاذ کرد.به طور مثال:
1.تبادل لینک با سایتی که رنگینگ بالاتری دارد
2.صفحه تبادل اتوماتیک نداشته باشند.
3.از منو در صفحه اصلی به صفحه تبادل لینک ارتباط وجود داشته باشد.

7.جذابیت و ارتباط محتوای صفحات جهت افزایش دقیقه حضور فرد

سئو
اگر کاربران بدون هدف  و فقط از طریق تبادل لینک وارد سایت شما شوند می توان با جذابیت های گرافیکی و محتوایی مدت زمان بازدید کاربر را از سایت بالا برد و کاربران را ترغیب نمود از صفحات داخلی نیز بازدید کنند.پس جنبه  گرافیکی و محتوایی عامل بسیار مهمی در مدت زمان حضور بازدید کننده در سایت دارد.

مطالب ذکر شده تنها قسمت کوچکی از مبحث بهینه سازی سایت می باشد. شما در صورت نیاز می توانید اطلاعات کامل تری از کارشناسان شرکت مهریاسان در مورد سئو دریافت کنید.

 

 


تگها : سئو , بهینه سازی سایت , خدمات سئو , آموزش سئو