نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که هر کسی باید بداند تا به نتیجه دلخواه برسد
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی، فروش محصولات می باشد به همین دلیل است که باید نکات جزئی ولی بسیار با اهمیت را در طراحی این گونه سایت ها مد نظر قرار داد. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا این نکات را با هم بررسی کنیم:نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

توضیحات محصولات در سایت فروشگاهی

در هر صفحه محصول باید توضیحات کاملی در مورد محصول بنویسید تا کاربر به راحتی و با مطالعه متن بتواند انتخاب خود را جهت خرید محصول انجام دهد. مزیت دیگر این کار در بهینه سازی سایت شما می باشد که به مرور زمان می توانید امتیاز قابل قبولی از گوگل و سایر موتور های جستجو دریافت کنید. اما به یاد داشته باشید که این متون باید کاملا یکتا باشند و هیچ گونه کپی برداری از سایت های دیگر انجام نشود. برای اینکه ارزش کتون خود را دو چندان کنید بهتر است از تصاویر نیز در مابین متون خود استفاده کنید.

 آدرس صفحات در سایت فروشگاهی(Breadcrumb)

حتما در سایت خود از breadcrumb استفاده کنید تا کاربر دقیقا بداند در کدام قسمت سایت قرار دارد. انجام دادن این قسمت نیز در سئوی سایت تاثیر بسیاری دارد و علاوه بر آن به کاربر کمک می کند تا از سر درگرمی در بیاید.

نحوه نمایش تصاویر در سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی بسیار مهم می باشد که از هر محصول تصاویر مختلفی در سایت قرار دهید. در واقع در زمان خرید آنلاین برای کاربر باید واضح باشد که چه چیزی را خریداری می کند پس در نتیجه از زوایای مختلف هر محصول و حتی از قسمت های مختلف آن به صورت جدا گانه تصویر در سایت قرار دهید.

محصولات مرتبط در سایت فروشگاهی

حتما باید در انتهای هر صفحه مربوط به یک محصول قسمتی را در نظر بگیرید تا محصولات مرتبط طبق دسته بندی آنها در آنجا قرار بگیرد زیرا ممکن است کاربری بخواهد تا محصول فعلی را با محصولات مشابه مقایسه کند.

خرید آنلاین در سایت فروشگاهی

تا جایی که می توانید کاری کنید تا مراحل خرید مشتری به آسانی صورت گیرد و از هر گونه پیچیده سازی در این روند پرهیز کنید تا دوباره کاربر به سایت شما جهت خرید سر بزند.

 پاسخگوی مشتریان باشید

حتما در سایت خود قسمت پشتیبانی را فعال کنید تا همیشه بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید زیرا این کار اهمیت بسیار زیادی در فروش شما خواهد داشت. 

نظر دهی در مورد محصول در سایت فروشگاهی

در هر صفحه مربوط به محصولات حتما قسمت نظر دهی قرار دهید تا کاربران بتوانند نظر خود را در مورد محصول در سایت قرار دهند و یا تجربه خود را از خرید محصول با دیگران به اشتراک بگذارند.

باکس جستجوی پیشرفته در سایت فروشگاهی

در سایت فروشگاهی به دلیل بروز رسانی زیاد پیدا کردن محصول مورد نظر می تواند دشوار باشد به همین دلیل باید جستجوی پیشرفته ای در سایت تعبیه کنید تا کاربر بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کند.

اطلاعات و خصوصیات محصول در سایت فروشگاهی

کاربر باید در زمان خرید یک محصول بداند که محصول مورد نظر دارای چه خصوصیاتی می باشد. به عنوان مثال چه رنگ بندی هایی دارد و یا در چه سایز هایی عرضه می شود و یا اصلا این محصول در انبار شما موجو است یا خیر

 


تگها : طراحی سایت , طراحی وب , طراحي وب سايت , آموزش طراحی سایت , طراحي سایت , طراحی وبسایت , طراحي وب سایت
نام
تلفن (محرمانه)
ایمیل (محرمانه)
امتیاز: بد خوب