طراحی سایت کاربردی

طراحی سایت کاربردی

طراحی سایت کاربردی چیست و باید چه مسائلی را برای طراحی سایت کاربردی رعایت کرد؟
طراحی سایت,طراحی وب,بازاریابی اینترنتی,طراحی وب سایت Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews
طراحی سایت کاربردی

طراحی سایت کاربردی چیست ؟

متاسفانه در بسیاری از تحقیق ها بر روی سایت ها در کشورمان شاهد وضعیت بد در ساختار سایت ها هستیم. در اکثر اوقات مدیران سایت ها فراموش می کنند که سایتشان باید قابلیت استفاده بالا برای کاربران داشته باشد و به اصطلاح عامیانه یک وب سایت باید کاربر پسند باشد. اما دقیقا به چه سایتی کاربر پسند می گویند ؟ به سایتی که باعث شود کاربران آن به راحتی و به سرعت به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، سایت کاربردی و کاربر پسند می گویند.طراحی سایت کاربردی
طراحی کاربردی سایت تاثیر مستقیم در روند عملکرد و فروش شما خواهد داشت پس بسیار مهم است که قبل از طراحي سایت به مسائلی که باعث کاربردی بودن سایت شما می شود توجه کنید. در این قسمت مهم ترین مسائل را به شما توضیح می دهیم :
1-    ریسپانسیو بودن
امروزه بیشتر افراد از طریق موبایل ها و تبلت های خود از اینترنت استفاده می کنند پس بسیار مهم است که سایت شما سازگاری کامل با موبایل ها و تبلت ها داشته باشد. برای این کار نیاز است که قالب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد. در طراحی سایت ریسپانسیو، یک سایت برای تمام دستگاه ها به صورت جداگانه طراحی می شود که این امر از دید موتور های جستجو بسیار با اهمیت می باشد.
2-    ساختار اصولی 
ساختار سایت یکی از مهم ترین مسائل در کاربردی بودن سایت می باشد. این مسئله در سئو و بهینه سازی سایت نیز اهمیت فوق العاده ای دارد. تا به حال دقت کرده اید که ابتدائی ترین کاری که در وبلاگ ها و یا در سیستم مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس باید انجام شود چیست؟ جواب این سوال دسته بندی می باشد. به این معنی که شما ابتدا باید بدانید که چه دسته بندی باید برای سایت خود داشته باشید و طبق آن مطالب سایت خود را منتشر کنید. پس به یاد داشته باشید که ساختار سایت خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.
3-    سرعت سایت
بدترین تجربه ممکن برای یک کاربر این است که سایتی که کاربر در حال بازدید آن است سرعت پایینی داشته باشد. سرعت سایت مهم ترین عامل فرار از سایت کاربران می باشد پس باید در استفاده از تصاویر و ویدئو ها در سایت خود کمی حساس تر باشید.
4-    سازگاری با تمام مرور گرها
و بالاخره اینکه قالب سایت شما باید با تمام مرورگرها سازگاری کامل داشته باشد تا همه کاربران با مرورگرهای مختلف بتوانند به یک صورت سایت شما را ببینند. برخی از کد های سی اس اس و اچ تی ام ال در مرور گرهای مختلف ظاهر متفاوتی دارند که باید در استفاده از آنها دقت لازم به عمل بیاید.

به یاد داشته باشید این 4 نکته تنها قسمتی از عوامل طراحی وب سایت کاربردی می باشد ولی می توان گفت که مهم ترین آنها می باشند. در نتیجه با مطالعه ای ساده می توانید از اشتباهات بزرگ در طراحی وبسایت خود جلوگیری کنید. 


تگها : طراحی سایت , طراحی وب , طراحي وب سايت , آموزش طراحی سایت , طراحي سایت , طراحی وبسایت , طراحي وب سایت